Blog

Way In Building & Civil Construction

project-34
مشاوره مسائل شرعي و ديني

مشاوره قبل از ازدواج

یکی از مفیدترین و ضروری ترین مشورت ها ، مشاوره قبل از ازدواج است : زیرا مشاوره قبل از ازدواج به انسان کمک می کند که در ا نتخاب همسر، مناسب ترین همسر را برگزیند.
 

ازدواج یک مرحله بسیار مهم از زندگی است که نه تنها برای زن و شوهر، بلکه برای نسل های بعد نیز سرنوشت ساز است. ازدواج عامل تکامل انسان است . پیامبر اکرم(ص) فرمود : ” هیچ بنایی در اسلام از ازدواج در نزد خدا محبوب تر نیست “. و همچنین فرمود : ” هیچ بنایی نزد پروردگار از خانه ای که با ازدواج شکل می گیرد دوست داشتنی تر نیست “.

و باز همان حضرت فرمود : ” هر کس ازدواج کند ، به وسیله آن نصف دینش را حفظ کرده است “.

اینک که شما عزیزان در آغاز زندگی مشترک قرار دارید، ضمن آن که برای شما زندگانی شیرین و پر خیر و برکت آرزو می کنیم ، نکاتی را که در خوشبختی شما مؤثر است و دانستن آنها لازم و ضروری می باشد ، به زبان ساده تذکر می دهیم و از پروردگار مهربان تقاضا می کنیم که همواره نیکبخت و سلامت باشید و فرزندان شما نیز سالم و سعادتمند باشند.

مشاوره قبل از ازدواج :

یکی از مفیدترین و ضروری ترین مشورت ها ، مشاوره قبل از ازدواج است : زیرا مشاوره قبل از ازدواج به انسان کمک می کند که در ا نتخاب همسر، مناسب ترین همسر را برگزیند. همسر مناسب همسری است که انسان بتواند در کنار او خوشبخت شود و دین و اعتقاد خودش را نه تنها حفظ کند، بلکه تکمیل کند و مستحکم تر کند : با تفاهم و همدلی تلاش خود را افزایش بدهد و در خانه احساس رضایت کند و فرزندان سالم و صالح تربیت کند .

بعضی از بیماری ها وجود دارند که به شکل مخفی ممکن است در زن و مرد وجود داشته باشند و بعد از ازدواج همین بیماری های مخفی و ناشناخته سبب تولید بچه های ناسالم و معلول شوند و سالهای زیادی خانواده را به گرفتاریهای سخت دچار کنند. مشاوره قبل از ازدواج به زوج های جوان کمک می کند از این مشکلات پیشگیری کنند. اگر بیماری های ارثی خانوادگی وجود داشته باشد، در ازدواج های فامیلی خطر این بیمارها بیشتر خواهد بود ، اما اشتباه نکنید ، ازدواج های فامیلی همیشه سبب این گرفتاری ها نمی شود: یک مشاوره پزشکی می تواند به شما کمک کند که حتی اگر ازدواج فامیلی کرده اید دچار مشکلی نشوید .

ازدواج از آنچه که همسران انتظارش را دارند ، تغییر و انتقال سخت تری است. این موضوع حتی در مورد آنهایی که دوران نامزدی خوبی هم داشته اند، صدق می کند. بسیاری از آنها، انتظار فرآیندی سهل و ساده و شبیه به آنچه که پیش از ازدواج تجربه کرده اند را دارند. تقریباً دو سال اول ازدواج سالهای پرمشقتی است ،چرا که باید بین خانواده های یکدیگر برای خود جایی باز کنند ، از استقلال قبلی خود صرف نظر کنند و به عنوان همسر ، وظایف جدیدی را بر عهده گیرند و همه ی اینها به سادگی و بدون استرس رخ نخواهد داد .

LEAVE A کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *